De belangrijkste redenen waarom verandertrajecten niet het gewenste resultaat opleveren;

  • Het blijven praten en ontbreken van actie.

  • Top down benadering, het opleggen van de veranderingen. (verandermoeheid)

  • Als veranderingen als een project benaderd worden, met een begin en een eind.

De twee pijlers welke essentieel zijn om samen met de klant het verschil te maken;

Het doel,

 

  • Een krachtige en compacte omschrijving welke onthoudbaar en richting gevend is voor iedereen binnen de organisatie.

  • De urgentie voor de veranderingen waarbij er niet alleen op de "buitenkant" wordt gefocust. "Want als we niet dan....."

  • Scherp oog voor de meerwaarde met een heldere voorstelling  van het gewenste resultaat op de verschillende niveaus binnen de organisatie. "Voelen zorgt voor beweging"

De mens,

  • De mindset en het vaststellen van de gemeenschappelijke visie (herkennen, erkennen).

  • Welke gedragsverandering is er nodig (actie).

  • Draagvlak voor samenwerking met de verschillende afdeling(en) binnen de organisatie. (Iedereen dient hetzelfde belang)

  • Praat in ontwikkeldoelen in plaats van prestatie. (Wat heb je nodig?)

Een gezonde balans tussen de harde en zachte bouwstenen van uw organisatie zijn de voorwaarde om succesvol te transformeren naar een wendbare organisatie. Waarbij de ene organisatie het menselijke aspect aandacht behoeft is bij een andere organisatie een zakelijkere aanpak noodzakelijk. 

De quickscan geeft eenvoudig inzicht welke bouwstenen binnen uw organisatie aandacht nodig hebben.